شفیعی فعال فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی:پیام ۹دی پیوند عمیق میان امام و امت بود

جواد شفیعی ثابت، فعال فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در گفتگویی به سوالات سراج پیرامون حماسه هشت و نهم دی ماه پاسخ داد.

سراج: به نظر شما دلیل وقوع فتنه ۸۸ چه بود؟

در خصوص علل وقوع این فتنه که یکبار سال ۷۸ دشمنان قصد ایجاد آنرا داشتند و پس از ده سال در سال۸۸ مجددا قصد به

سرانجام رساندن آنرا داشتند دلایل متعددی تبیین شده است لکن یکی از دلایل مهم بنظرم این بود که عده ای خود را صاحب انقلاب میدانستند نه خادم انقلاب.

این طیف هنوز هم در ادبیات سیاسی خود چنان سخن میگویند که گویی صاحب و منشا همه دست آوردهای انقلاب و نظام هستند و نگاه خادم ملت و مردم را نداشته و همین سبب توهم و خودبرتربینی و قانون شکنی و پیوند خوردن با طراحی های فتنه گران عالم که اسرائیل و امریکا هستند شد.

سراج: مهمترین پیام ۹دی چیست؟

در یک کلام پیوند عمیق میان امام و امت یکبار دیگر در اوج تخریب و جوسازی های رسانه های مستکبر جهانی و فریب خوردگان و فتنه دوستان داخلی ظهور و بروز یافت و ثابت شد پیوند ایمانی و اعتقادی یک ملت مومن و انقلابی با امام امت پیوند و درک و همراهی ناگسستی هست؛لذا پیام اصلی برای کج فهمان اینست که بدانند ملت در کنار امام خود در برابر همه دنیای کفر و استکبار تا اخر ایستاده است.

سراج: مردم گیلان یک روز جلوتر از همه کشور  و در ۸دی ۸۸ به میدان آمدند. تحلیل شما از این پیشگامی مردم گیلان چیست؟

بیشک مردم گیلانی سابقه درخشانی در دفاع از آرمانهای انقلاب و نظام و ولایت داشته و سطح بینش بالای مردم و ظرفیت بالای نخبگ

ان سیاسی ولایی آن زمینه های در هفت دی ماه و روزهای قبل از آن را ایجاد و همت و بصیرت مردم در هشتم دی ظهور تاریخی یافت.

سراج: فتنه گران با شیوه های مختلف به دنبال کم جلوه دادن حماسه ۹دی هستند؟ وظیفه فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این زمینه چیست؟

بنظر میرسد شناخت علل و اهداف و ظرفیت حماسه و حماسه آفرینان نهم دی را باید شناخت و شناساند و از آن برای تمامی روزهای سال بهره گرفت.حفظ نظام و آرمانها و صیانت از مسیر امام راحل و پیروی از مقام معظم رهبری از علل و اهداف حماسه نهم دی بود که ظرفیت مردمی و گسترده در تمامی کشور بخصوص از نسل جوان آرمانگرا و انقلابی و اقشار رنگین کمانی عاشق راه سید الشهدا باید بهره و انگیزه بیشتر خدمت گرفت و امید به ساخت درونی نظام با شعار می توانیم و استکبار ستیزی و توجه به معنویت و عقلانیت را تقویت کرد.

سراج: مهم ترین وظیفه نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از وقوع رخدادی شبیه فتنه ۸۸ چیست؟

وظیف ما بصیرت یافتن و بصیرت بخشیدن به جامعه است و البته پیگیری مداوم انچه بعنوان اولویت از سوی ولی فقیه آگاه و ولی امرمسلمین جهان تبیین و بیان میشود و از سویی کادرسازی برای  عرصه های مختلف اجرایی و فرهنگی و هنری و اجتماعی به جهت حضور موثر در جامعه نخبگانی و تاثیر گذار در جامعه است