مصاحبه هایم

مصاحبه با سایت سراج هفت آبان سال 94

۱- چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره با آمریکا را فقط در حوزه هسته ای مشروع میدانند و سایر موارد مذاکره با آمریکا را ممنوع اعلام کردند؟

تعبیر زیبای مقام معظم رهبری این بود که بعلت ضررهای که دارد و منفعتی که اصلا ندارد مذاکره با آمریکا ممنوع است. این استدلال منطقی ریشه تاریخی و عینی فراوانی دارد که مهمترین آن عبارت است از اینکه ملت ایران با توجه به راهی که برای حفظ استقلال و آزادی خود در قالب جمهوری اسلامی برگزیدند؛آرمانهایش همیشه مورد دشمنی آمریکاست و اساسا اهداف آنان در منطقه با کشور ما در تضاد است لذا جدا از بحث تاریخی که موارد بیشماری از خیانت و دخالت آمریکا در قبل از انقلاب را شاهد بودیم؛ موارد متعدد جنایت و حمایت از جنایتکاران در قبال ملت ایران رانیز شامل میشود؛ شاخصهای مهم دیگری هم هست که آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیست.در حال حاضر آمریکا با فریب جهان در تهمت به ملت ایران در موضوع هسته ای سبب تحریم و ضرر اقتصادی به مردم ایران شد و حق مسلم هسته ای ایران را زیر سوال برد و اکنون هم در صدد نفوذ اقتصادی و وابسته کردن بیشتر اقتصادی کشور ماست و این در کنار تهاجم فرهنگی و اتهامات واهی دیگر آمریکا نشان میدهد ضرر رابطه ای که در آن کشور مقابل بدنبال نفوذ و تسلط هست قطعا برای ملت ایران ضرر دارد.

۲- دشمنان از جمله آمریکا چگونه پروژه نفوذ را در چهارچوب مذاکره و دوستی و دست دادن با ایران دنبال میکند؟

برند استکبار ستیزی و محورمقاومت ایران اسلامی در برابر زیاده خواهان جهان و دفاع از مظلومان چیزیست که نباید مورد خدشه قرار گیرد؛فایده افزایش دوستی با مستکبران خیال خام سهل اندیشان و ساده انگاران است که درکی از مدیریت و تحلیل سیاسی ندارند؛ملت مسلمان ایران با تمامی آزادی خواهان مظلوم جهان دوست بوده و هست و اما برخی در داخل با تحلیل غلط که ناشی از عدم تربیت انقلابی در اندیشه و رفتار است فهمی از هویت و استراتژی و برند استکبار ستیزی ایران اسلامی در جهان که دست آورد خون مطهر شهیدان و رهنمودهای امام(ره) و رهبری عزیز، هست ندارند.

لذا هدف اصلی استکبار شکستن برند استکبار ستیزی ایران اسلامیست ،که نوک پیکان مقاومت ، ایستادگی و استقلال طلبی در جهان معاصر قلمداد میشود ؛ و این مهمترین هدف آمریکاست چرا که به خیالشان سبب ناامیدی سایر ملتهای میشوند که طی چند دهه اخیر ملت ایران را الگوی استقلال و آزادی خود قرار داده اند. بی خیالان نفوذ پذیر ، به منافع ملی ، اقتصادی و فرهنگی ملت مقتدر و مظلوم ایران ضربه میزنند چرا که سهل اندیشان برند استکبار ستیزی ملت ایران را در جهان مورد خدشه قرار میدهند.

۳- درشرایط بعد از مذاکرات چگونه باید رفتار کنیم که علاوه بر استفاده از توفیقات ناشی از مذاکره اما عزت و استقلال و آزادی نیز صیانت بشود؟

نکته اول آنکه؛ فهم عاقلانه صحیح و در طراز تدابیر مقام معظم رهبری در خصوص مسایل قبل و بعد از برجام وظیفه همگانی است، که بخصوص باید برای مسولین نظام در قوای مختلف، در همه ردها و مردم ملت ایران و همچنین فعالین سیاسی از جناح های متفاوت، باشد.

معتقدم ؛ هرگاه در بررسی و فهم این مسایل که یکی از پیچیده ترین مسایل پس از انقلاب اسلامی بوده است، اگر از نگاه منافع ملی دور شویم و نگاه توامان انقلابی و مصلحت اندیشی دوراندیشانه را که منطبق بر آرمانهای اساسی نظام می باشد؛ نداشته باشیم؛ قطعا در جهت میل دشمن گام برداشته میشود ، از اینرو باید فهم و درک صحیح را بخوبی کسب کنیم.

نکته دوم؛وظایف کارگزاران نظام در مرحله دقت مستمر و صحیح نسبت به شروط اجرای برجام؛ تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب است و نکته سوم ؛ اهتمام به عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی با اولویت مصرف کالای داخلی؛ اصلاح الگوی مصرف ؛ توجه به تولید ملی بخصوص در بخش نهاده های غذایی و کشاورزی و تاکید بر رشد فن آوری های نوین است که سبب حفظ استقلال و عزت ایران اسلامی در ادامه راه خواهد شد.
۴- یکی از مهمترین موارد نفوذ؛ نفوذ فرهنگی است؛به نظرشما این بخش از نفوذ چه مصادیقی دارد؟

حوزه مباحث به فرهنگ سبک زندگی دینی، در ابعاد مختلف اقتصادی ، روابط خانوادگی ، روابط اجتماعی ،رعایت حق الناس و توجه به فرهنگ عمومی و اخلاق اسلامی بسیار گسترده و متنوع است.
اما بنظر میرسد در شرایط فعلی استحکام نظام فکری و رفتاری جامعه ما با توجه به نفوذ گسترده تکنولوژیهای ارتباطی عصر انفجار اطلاعات در عمق سنین مختلف جامعه بیشتر بر سبک زندگی دینی و اسلامی در حال هدف گذاری است.

از کسب روزی حلال تا ولایت پذیری تا ارزشگذاری بر کسب علم و آگاهی مفید تا عبادت جمعی و خودکنترلی اخلاقی بعنوان وجدان بیدار فرد و تا سبک خدمت به مردم در بین مسئولین برمبناء فرامین امام علی (ع) به مالک اشتر تا شناخت خط و اصول امام خمینی (ره) ؛ همگی از مصادیقی هستند که ما در این سالها شاهد هجمه به آنها بودیم؛ اما طی چند سال اخیر نفوذ خطرناک تر شده است و آن شیوه جدید دشمن در ساخت بدلی از ارزشها و شاخص هاست.

افراد و گروه های که بدل فهم صحیح از دین هستند؛جایگاههای مذهبی و سیاسی را وسیله تبرئه رفتارهای ضد دینی گذشته خود میکنند و در پی ظاهر سازی در برنامه های مذهبی هستند در حالیکه بعضی از اینها در شبکه اجتماعی فیس بوک و اینستگرام، رسما تصاویری از خود منتشر میکنند که اصول روشن رفتار اسلامی را زیر پا میگذارند لذا نسبت به نفوذ مذهبی های بدلی در عرصه سیاست و مدیریت و اجتماع باید هوشیار بود
ما شاهد افرادی بدلی هستیم که مدعی اسلامی بودن هستند! که رفتارشان مصداق اسلام آمریکایست؛ اینها همانهایی هستند که شعار نه غزه نه لبنان را از عمق جانشان فریاد میزنند؛ اما بعد بر علیه نیروه های مومن و انقلابی که مقام معظم رهبری به مسولین دولت هم هشدار دادند که آنها را طرد نکنید؛ هجمه میکنند؛ البته این افراد بسیار بسیار اندک هستند اما وقتی که مردم ماهیت اینها را نشناخته باشند و این افراد در تصمیم سازی ها قصد اثر گذاری بر افراد نفوذ پذیر را دارند، باید هشیار بود؛ چون نفوذ پذیران ضعیف ترین توان مدیریتی ، اجرایی و رفتاری را دارند و مرعوب و غافل میشوند.

۵- برای مقابله با نفوذ فرهنگی چه راهکارهایی را پیشنهاد میکنید؟

اگر مردم کشورما براساس تجارب فردی و اجتماعی و سیاسی به این درک و فهم عمیق از مسایل برسند که هرجا از مسیر رهنمودهای دینی و اسلامی و انقلابی و ولایت فقیه دور شدیم ضربه خوردیم؛ قطعا حرکت در مسیر هدایت الهی مهمترین رمز گره گشایی در کارهای فرهنگی بخصوص تربیتی خواهد بود.

ما در بحث مدیریت کشور در سطوح مختلف به کارگزارانی احتیاج داریم که تربیت یافته مکتب ایمان و عمل صالح باشند نه انکه عمل مقبول جریانات سیاسی و مادی؛ در ابعاد فردی و خانوادگی هم دل سپردن با مفاهیم اصیل دینی و انقلابی سبب نشاط جسم و جان و بهبود روابط فردی و اجتماعی و سلامت افراد میشود.

قطعا جامعه ما در اطراف و در میان خود مصادیق فراوانی از ظهور و سقوط افراد مشهور و عادی جامعه را بواسط عدم پایبندی به اصول اخلاقی و اسلامی در ابعاد سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و مدیریتی و روابط فردی و غیره را مشاهده کرده و این باید درس و هشداری برای دلهای بیدار باشد.

در فتنه ۸۸ کسانیکه به ریسمان هدایت و روشنگری ولی فقیه عادل و آگاه و دلسوز و هوشیار جامعه دل سپردن ،حتی اگر در روزهای اول تحلیل اشتباه داشتند اما بعد از خطبه معروف نماز جمعه مقام معظم رهبری ، توانستند مسیر درست را تشخیص بدهند؛ و شاهد بودیم که تعداد قانون شکنان بسیار اندک بود که البته بوقچی ها استکباری آنها را بیشمار میخواندند.

امروز هم اگر در کلان قضایای کشور مسئولین پیرو فرآمین رهبری معظم انقلاب باشند و بدانند که مذاکره با امریکا بخاطر ضررهایش ممنوع؛ تکیه بر قدرت درونزا و اقتصاد مقاومتی گره گشای مسایل اقتصادی؛ توجه به فرهنگ دینی زیربنای سلامت جامعه ؛ ازدیاد نسل سبب قوام پیشرفت کشور ؛ دوری از تجملگرایی مسولین و مصرف گرایی مردم سبب ارتقا نظام مردمسالاری دینی میگردد؛ قطعا امیدها برای فردای معنوی و مادی کشور عزیزمان روشنتر خواهد بود.


-

مصاحبه با سایت سراج-جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان


برگرفته شده ازسایت جوادشفیعی ثابت javadshafiei.ir

شفیعی فعال فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی:

پیام ۹دی پیوند عمیق میان امام و امت بود

جواد شفیعی ثابت، فعال فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان در گفتگویی به سوالات سراج پیرامون حماسه هشت و نهم دی ماه پاسخ داد.

سراج: به نظر شما دلیل وقوع فتنه ۸۸ چه بود؟

در خصوص علل وقوع این فتنه که یکبار سال ۷۸ دشمنان قصد ایجاد آنرا داشتند و پس از ده سال در سال۸۸ مجددا قصد به سرانجام رساندن آنرا داشتند دلایل متعددی تبیین شده است لکن یکی از دلایل مهم بنظرم این بود که عده ای خود را صاحب انقلاب میدانستند نه خادم انقلاب.

این طیف هنوز هم در ادبیات سیاسی خود چنان سخن میگویند که گویی صاحب و منشا همه دست آوردهای انقلاب و نظام هستند و نگاه خادم ملت و مردم را نداشته و همین سبب توهم و خودبرتربینی و قانون شکنی و پیوند خوردن با طراحی های فتنه گران عالم که اسرائیل و امریکا هستند شد.

سراج: مهمترین پیام ۹دی چیست؟

در یک کلام پیوند عمیق میان امام و امت یکبار دیگر در اوج تخریب و جوسازی های رسانه های مستکبر جهانی و فریب خوردگان و فتنه دوستان داخلی ظهور و بروز یافت و ثابت شد پیوند ایمانی و اعتقادی یک ملت مومن و انقلابی با امام امت پیوند و درک و همراهی ناگسستی هست؛لذا پیام اصلی برای کج فهمان اینست که بدانند ملت در کنار امام خود در برابر همه دنیای کفر و استکبار تا اخر ایستاده است.

سراج: مردم گیلان یک روز جلوتر از همه کشور  و در ۸دی ۸۸ به میدان آمدند. تحلیل شما از این پیشگامی مردم گیلان چیست؟

بیشک مردم گیلانی سابقه درخشانی در دفاع از آرمانهای انقلاب و نظام و ولایت داشته و سطح بینش بالای مردم و ظرفیت بالای نخبگان سیاسی ولایی آن زمینه های در هفت دی ماه و روزهای قبل از آن را ایجاد و همت و بصیرت مردم در هشتم دی ظهور تاریخی یافت.

سراج: فتنه گران با شیوه های مختلف به دنبال کم جلوه دادن حماسه ۹دی هستند؟ وظیفه فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در این زمینه چیست؟

بنظر میرسد شناخت علل و اهداف و ظرفیت حماسه و حماسه آفرینان نهم دی را باید شناخت و شناساند و از آن برای تمامی روزهای سال بهره گرفت.حفظ نظام و آرمانها و صیانت از مسیر امام راحل و پیروی از مقام معظم رهبری از علل و اهداف حماسه نهم دی بود که ظرفیت مردمی و گسترده در تمامی کشور بخصوص از نسل جوان آرمانگرا و انقلابی و اقشار رنگین کمانی عاشق راه سید الشهدا باید بهره و انگیزه بیشتر خدمت گرفت و امید به ساخت درونی نظام با شعار می توانیم و استکبار ستیزی و توجه به معنویت و عقلانیت را تقویت کرد.

سراج: مهم ترین وظیفه نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برای جلوگیری از وقوع رخدادی شبیه فتنه ۸۸ چیست؟

وظیف ما بصیرت یافتن و بصیرت بخشیدن به جامعه است و البته پیگیری مداوم انچه بعنوان اولویت از سوی ولی فقیه آگاه و ولی امرمسلمین جهان تبیین و بیان میشود و از سویی کادرسازی برای  عرصه های مختلف اجرایی و فرهنگی و هنری و اجتماعی به جهت حضور موثر در جامعه نخبگانی و تاثیر گذار در جامعه است