روز پاسدار، روز ولادت حسین‏‌بن‌‏على(ع) است، و پاسدار مظهر مجاهدت خالص و پاک و صادق براى حضرت حق است و داعیه سپاه پاسداران، داعیه عمیق و ضروریست بنام ؛ پاسدارى از انقلاب شکوهمند ایران اسلامى.

اگر پاسدار نبود به واقع در این کشور عظیم ایران اسلامی که منادی مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از مظلومان و مسلمانان است و این انقلابیکه ، تاریخ کشور را تغییر داد، و این ملت را از افتادن در تندباد ویرانگر و نابودکننده دشمنان نجات داد؛ که اگر نبود پاسدار،بسیاری از آرمانهای انقلاب تحقق نمی یافت.

خیل عظیمی از جوانان این مرز بوم از ابتدای انقلاب تا کنون در لباس مقدس سپاه و بسیج ؛پاسداری را تا سرحد نثار خون و جان و آبرو در خدمت مردم ولایتمدار و این میهن اسلامی قرار دادند.

-پاسداری ، یک فرهنگ است

- پاسداری صرفاً یک حرکت نظامى نیست، پاسدارى، یک فرهنگ است، جنبه عقیدتى و سیاسى و فداکارى و مجاهدت دارد.

-پاسداری ، یعنی لباس عفاف و تقوا پوشیدن و  به استقبال معنویات رفتن

-پاسداری ، یعنى موقعیت و زمان را شناختن، به خدا اعتماد کردن و اخلاص هم ورزیدن و حضور در تمامی میدانهای دفاع از نظام

-پاسداری ؛یعنی بدانیم مهم‌تر از نام پاسدار؛ زى و روحیه پاسداری از اسلام است و برایش مسائل شخصی مطرح نیست.

-پاسدار یعنی کسی که مبانى نظرى انقلاب را درست و عمیقاً می شناسد

-پاسدار یعنی در تلاش برای تربیت خود به‌‏عنوان انسان صالح

-پاسدار؛یعنی کسی که عنوان پاسدار را یک اعتبار و تاج کرامت میداند

-پاسدار یعنی همان که حضرت امام خامنه ای فرمودند:((که اگر پاسدار نبود، هیچ چیزی نبود و هیچ چیزی نمی‌ماند))

امروز هر کس که به نحوی از ارزشهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی پاسداری می‌کند و در صحنه های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و امنیتی حضور آگاهانه و ولایتمدارانه دارد و آن را نگه می‌داردیک پاسدار است.

پاسدار یعنی  سرباز مکتب خمینی(ره) بودن؛ نه سرباز مکتب«کیان و ایران و نیاوران»؛پاسدار همیشه سرباز جان برکف مکتب حضرت روح الله است؛و همین اصل سپاه و پاسدار را سرافراز داشته و دشمنان اسلام بیش از هرکسی از سپاه غیور کینه به دل گرفته اند و براستی پاسدار مکتب خمینی(ره) آموخته است، مکتبهایی که هر کدام بخشی از حقیقت را گرفته اند هرگز همچون نام خمینی(ره) در تاریخ ماندگار نخواهند شد و مردم همیشه به آرمان و گفتمان و مکتبی وفادار مانده اند که نزدیکتر به گفتمان و مکتب ولایت بوده است.

واجب است به یاد داشته باشیم که اگر روزگاری جوانان پاسدار ما نبودند و این  نهال تازه انقلاب را از تهاجم دشمنان حفاظت نمی‌کردند،به تعبیر مقام معظم رهبری؛ چیزی از انقلاب باقی نمی‌ماند، تا عالمش؛ درباره مسایل علمی آن، مهندسش ،درباره مسایل مهندسی آن، پزشکش ،درباره مسایل دیگر آن، و بقیه خدمتگزارانش هرکدام در حیطه کار خود، به آن خدمت کنند. در لحظه‌های اول، باید دلسوز‌ترین انسان‌ها، از یک مولود و یک نهال تازه نگهداری کنند؛ کار هرکس نیست. این است که عنوان پاسدار، یادآور آن لحظه‌ها می‌باشد.                           جوادشفیعی ثابت

*با بهره گیره از فرمایشات امام خامنه ای(حفظ الله)