همراه با قافله عاشقی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان و در کنار گیلانیان در کاروان پیاده اربعین حسینی دعاگوی ملت ایران و مقام معظم رهبری بودیم.

آنچه امسال مشهود بود شوق و ارادت فراوان زائرین اربعین حسینی از ملیتهای مختلف بخصوص مردم شریف عراق نسبت به ولی امرمسلمین جهان حضرت امام خامنه ای بود و البته حضورکثیر جوانان و فدائیان راه آزادی قدس شریف در میعادگاه عاشقان راه ولایت در مسیر کاروانهای پیاده اربعین حسینی که تصاویر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله و برائت از دشمنان جهان اسلام را در مسیر همراه داشتند.

اما وقتی به رشت رسیدم ؛مرور خبرها و وقایع بشدت مرا به فکر فرو برد؛چراکه آن هنگام که میلیونها نفر علارغم وجود خطر مرگ و تهدید دشمنان داعشی و تکفیری و اسرائیلی، وصیت نامه نوشتند و دل به امر ولایت سپردند و ندای لبیک یا خامنه ای سر دادند و به همه جهانیان نشان دادند که بزرگترین تجمع دهها میلیونی مردم در جهان فقط با آرمان حسین(ع) قابل ایجاد شدنست و هنوز خط سرخ شهادت برای شیعه وحدت آفرین است، اما در شهر من؛ شهر رشت انگار خبرهای دیگریست!!

(رادیو زمانه)رسانه ضد انقلاب در اعترافی میگوید:«سرداران سپاه حالا کربلا را فتح کرده اند و از نمایش قدرت اربعین به صراحت سخن میگویند؛قالیباف شهردارکربلا شده و جلیلی و یکتا و سعیدقاسمی در این مراسم حضور داشتند» وقتی این جملات را میخوانی و از آنطرف امنیت میلیونها زائر در اربعین حسینی توسط سردار حاج قاسم سلیمانی ها و یاران گمنامش تامین میشود و شما پس از سی سال از رشادتهای شهدای دفاع مقدس در عمق خاک عراق تصاویر آنها و امام(ره) و مقام معظم رهبری را در دستان مردم مسلمان کشور دوست و عزیز عراق می بینی با خویش میگویی خدایا وعده های حق و خونهای حق شهدا و پیش بینی های نورانی حضرت امام و مقام معظم رهبری که همان مسیر ولایت است تحقق یافته است و بیاد آوریم که امام خمینی(ره) فرمودند:«راه قدس از کربلا میگذرد»  و اما وقتی به رشت میرسم انگار همه چیز دارد عوض میشود!

مرور خبرهای متن سخنرانی فلان دکتر در شب تاسوعای حسینی که گفت: «الان در بین دانشجویان و نسل جوان حتی نمی­توان از کلیت خداوند صحبت کرد» !!! خواندن یادداشتهای دوستان اصولگرا و مصاحبه هایشان نسبت بهم؛مطالعه سیر اتفاقات همایش های اصولگرایان اصطلاحی؛فرآیند نظرها پیرامون دغدغه انتخاب شهردار و ملاکهای که تعهد و روحیه خدمت و سابقه انقلابی در آن کمرنگ است؛و شنیده ها از نحوه تامین هزینه های سایتهای مختلف و اجاره دفترهایشان؛صدور حکمهای شورای سوم و صدها خبر جعلی واتساپی و وایبری و تلگرامی؛ نگرانیهای زیست محیطی نه زیست فرهنگی! و مرور بحثهای مطرح شده پیرامون همایش نهضت جنگل که مرا یاد فرمایشات مقام معظم رهبری انداخت که فرمودند: « تبدیل دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی سم مهلک برای حرکت علمی کشور است»

با خود میگویم خدایا گویا نه جریانهایسیاسی اصولگرایی ما پایبند اصول شده، نه گروه های سیاسی اعتدال ما اعتدالشان اسلامی شده، نه احزاب اصلاح طلب ما مصلح جامعه شده اند! براستی جریانهای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی ما چقدر از سرعت عظیم جهانی شدن فریاد لبیک یا حسین مردم و جوانان انقلابی میهنم که جلوه ظاهری اش در پیاده روی اربعین حسینی جلوه گر شده و جلوه باطنی اش در نهم دی ماه هشتادوهشت تجلی یافت ؛ دارند عقب میمانند!؟؟

چقدر سخت است زندگی کردن وقتی انقلابی نباشی و انقلابی نمانی و هدفی برای تحقق جامعه مهدوی در مسیر حرکت سرخ سید الشهدا نداشته باشی و چقدر آسان و زیبا در میان این معرکه؛ جوانان و مردان و زنانی گمنام در مسیر تحقق آرمانهای انقلاب سر از پا نمی شناسند،خوش به سعادت شهیدانی که این روزها گمنام در شهرهای ما به خاک سپرده میشوند در حالیکه در سوریه و لبنان و عراق برای تحقق خط ندای لبیک یاابن الزهرا بی فریاد جان به جانان می سپارند.

به خود میگویم و در برابر چشم همگان میگویم به نفس خویش می گویم؛ ای نفس در این شهر رشت دنبال چه میگردی؟دنبال تبرئه و محکومیت متهمان شورای سوم؟دنبال تبیین حقایق قیام روحانی مبارز شهید میرزا کوچک خان؟؟ دنبال تماشای خودتعرفه ها برای شهردار شدن!؟ برای انحصار طلبی افراطی بنام اعتدال؟ دنبال تاریخ گویی از تحریفهای عاشورا  بی آنکه به محاسبه خود بپردازی؟! بنام موسسه قرآن بکام سیاست ورزی؟؟ بنام اصلاح طلبی به هدف صرف رسیدن به مجلس دهم؟؟ بنام اصولگرایی برای اصولگراترنمایی؟؟ بنام سایت فلان بکام خودنمایی و خود حق نمایی؟؟   ... بنام خدا برای خدا بمان ای نفس من ؛ای نفس سرکش من!

لبیک یا حسین یعنی لبیک یا خامنه ای و لبیک یا خامنه ای یعنی در این شهر در پی مطالبات و رهنمودها و دستور کارهای اماممان دغدغه حیات داشته باشیم وگرنه در پی عادات سخیفیم.

از ابتدای امسال در مقالات متعدد عرض کردم جوانان مومن و انقلابی که مقام معظم رهبری نیز همین امسال در نامه به شورای عالی انقلاب فرهنگی به آنها تاکید و اشاره داشتند؛ باید جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی جامعه و شهرهای ما را  به سمت تحقق فرامین رهبرمان، از سبک زندگی تا مدیریت جهادی تا اصل بودن فرهنگ تا اقتصاد مقاومتی تا استکبار ستیزی تا جهانی شدن تمدن اسلامی لبیک یا حسین حرکت دهند.